Online cursus:

Balans in de Overgang!

Ontdek hoe je je overgangsklachten als bijvoorbeeld vermoeidheid, opvliegers, laag libido, vergeetachtigheid, gewrichtspijn en depressiviteit kunt verminderen!

Krijg grip op je hormoonhuishouding en leer over de Menopauze met de 3 overgangsfasen en de verschillende typische lichamelijke - en geestelijke overgangsklachten. 


Ontdek hoe je op een eenvoudig manier je leefstijl kunt aanpassen voor een evenwichtige en meer prettige overgangsperiode.

Leer meer over je lichaam, (h)eerlijke voeding, balans, ontspanning én natuurlijke beweging. 


Dé kans voor meer balans, bewustwording, zelfontplooiing, zelfliefde en tijd voor jezelf tijdens deze ingewikkelde fase.

Veel vrouwen gingen je al voor, doe je mee?


Schrijf je in voor deze cursus!

of lees nog even verder

Je kent het vast wel:

Vervelende opvliegers, slecht en weinig slapen, vermoeidheid en die stemmingswisselingen. Wanneer je denkt aan de overgang dan denk je vaak aan deze typische klachten. Maar naast deze klachten kun je als vrouw in de overgang ook te maken krijgen met spier - en gewrichtspijnen, onrust, depressiviteit, een laag libido en vaginale droogheid. Vaak wisselen ze elkaar af en kunnen ze zorgen voor een negatieve vicieuze cirkel waarin je nooit meer uit denkt te kunnen komen. Dan heb ik het nog niet eens gehad over die extra kilo's die je maar niet meer kwijt raakt!

Online Cursus Balans in de Overgang

Herkenbaar? 

  • Je wordt steeds wat zwaarder, zonder dat je je eetpatroon hebt aangepast. Op de weegschaal staan doe je al niet meer, want je strakker zittende kleding vertelt je al genoeg. Het lukt je maar niet om die overtollige kilo’s kwijt te raken.
  • Je hebt aan het einde van de dag totaal geen energie meer, en soms al veel eerder in de middag, er zijn van die dagen dat je niet meer vooruit te branden bent. 
  • In slaap vallen gaat een stuk moeilijker en je slaapt ook minder goed door. Hierdoor word je niet meer zo uitgerust wakker als jaren geleden en ben je al moe voordat de dag nog moet beginnen, terwijl je eigenlijk nog zoveel wilde doen.
  • Bij sommige klachten vraag je je af of het overgangsklachten zijn of dat er misschien andere dingen aan de hand zijn. Hierdoor kun je je onzeker gaan voelen of angstig.
  • Bij het minste of geringste kun je uit je slof schieten, het lukt je regelmatig niet om je goede humeur te bewaren. Je e.v.t. partner en kinderen snappen er niets van en weten soms niet wat ze met je aan moeten.
  • En "wat zei ik ook alweer?" Of "waar zijn mijn sleutels?". Je vergeet regelmatig iets of komt simpelweg niet meer op bepaalde woorden.
  • Je voelt je stijf als je een tijd hebt gezeten en je krijgt last van spier en gewrichtspijnen. Ook lijk je steeds gevoeliger te worden voor hoofdpijn en snak je af en toe naar rust.
  • Je weet hoe het is om je het ene moment heel happy te voelen en vlak daarna in een diep dal te zitten.
  • Je weet in de grote lijnen wel dat het waarschijnlijk met je hormonen te maken heeft en je waarschijnlijk iets moet veranderen in je leefstijl, maar waar moet je beginnen en hoe?

De fases van de overgang:


Pre-menopauze

Pre-menopauze is wanneer je nog geen symptomen hebt van de peri-menopauze of de menopauze. Je menstrueert nog steeds, of dat nu regelmatig of onregelmatig is, en je functioneert nog gewoon zoals je de afgelopen jaren deed. Er kunnen in deze tijd wél enkele hormonale veranderingen optreden, maar er zullen nog geen merkbare veranderingen in je lichaam zijn.


Peri-menopauze

De peri-menopauze begint gemiddeld rond je 42e levensjaar en zal rond je 45e levensjaar meer merkbaar worden.  De peri-menopauze duurt tot aan de menopauze, het punt waarop je eierstokken stoppen met het afgeven van de eitjes. In de laatste één tot twee jaar van de peri-menopauze versnelt de daling van oestrogeen en progesteron in een rap tempo, waardoor je overgangsklachten kunt gaan ervaren. Je kunt in deze periode nog steeds menstrueren en daarom ook nog steeds zwanger raken.


Menopauze

De menopauze is het punt waarop je geen menstruatie meer hebt. In dit stadium zijn je eierstokken gestopt met het afgeven van eitjes en het produceren van het grootste deel van hun oestrogeen. De menopauze wordt vastgesteld wanneer je gedurende 12 opeenvolgende maanden geen menstruatie meer hebt gehad. De menopauze duurt dus in feite maar 1 dag.


Post-menopauze

Dit is de fase nadat je een heel jaar niet hebt gemenstrueerd. Tijdens deze fase kunnen symptomen van de overgang, zoals opvliegers, voor veel vrouwen verminderen. Maar sommige vrouwen blijven echter symptomen van de menopauze ervaren gedurende 10 jaar of zelfs langer. Dit is dan ook het moment om balans te gaan vinden in je lichaam en je geest. Dat kan soms een lastige opgave zijn omdat je nog steeds last kunt hebben van de overgangsklachten. Het is daarom belangrijk dat je leert en weet hoe je deze klachten en kwalen kunt verminderen.

Overgang, een natuurlijk levensproces:

Online cursus Balans in de Overgang

Het is wél belangrijk om te beseffen dat de overgang geen ziekte is, maar een normaal levensproces is die je nodig hebt voor de rest van je leven. Het is de periode waarin je van een biologisch vruchtbaar leven naar een onvruchtbaar leven gaat. 

Je wordt als het ware weer van jezelf.

Het gaat een tijd zijn om je leven in te richten naar je eigen nieuwe inzichten die zullen ontstaan in de loop van deze periode van de overgang. Jouw emoties en de verschijnselen die daarbij horen, vertellen alles over jou en over de ontwikkeling die je gaat doormaken in deze periode. Deze verandering van de overgang is dus geen ziekte maar een transformatie naar een nieuwe periode. 

Een transformatie naar jezelf.



  • De eerste kleine veranderingen kun je al ervaren rond je 42e levensjaar.
  • De gemiddelde leeftijd waarop de menstruatie definitief stopt, is 51 jaar en 3 maanden.
  • In Nederland zijn er op dit moment bijna 2 miljoen vrouwen in de overgang, je staat dus niet alleen!
  • 80% van de vrouwen ervaart overgangsklachten.
  • 33% van de vrouwen ervaart ernstige overgangsklachten die mogelijk overgaat in een burn-out.
  • De totale overgangsfase kan ongeveer tussen de 4-10 jaar duren.
  • 15% heeft tien jaar na de overgang nog steeds klachten.
oestrogeen progesteron, Overgang, Menopauze, Opvliegers

Wanneer je alle klachten van de overgang en bovenstaande feiten leest, zakt je de moed toch in je schoenen? 


Ik kan je geruststellen, want wat nou als ik je vertel dat er effectieve manieren bestaan die je met dit alles kan helpen. Manieren die simpel en eenvoudig zijn, maar die we helaas lijken te zijn vergeten. Terwijl de meesten vrouwen onder ons dit juist zó hard nodig hebben!

Je kunt dus écht iets aan je overgangsklachten doen én je happy voelen tijdens de overgangsjaren!


Wil je weten hoe?


Hoe zou het zijn als.. 


  • Je die vervelende cirkel kunt doorbreken en je je gewicht weer in balans krijgt? Dat je op een gezonde manier, zonder een dieet weer heerlijk in je vel zit?
  • Je energielevel weer hoger is en dat je weer met gemak het einde van je avond haalt, zonder het powernapje op de bank of dat je tijdens de film in slaap valt..
  • Je weer in de ochtend wakker gaat worden met het gevoel dat je met gemak de dag weer aankunt?  Dat je ‘s avonds nog energie over hebt om leuke dingen te gaan doen.
  • Je véél minder last hebt van opvliegers, stemmingswisselingen, droge ogen, huid en vagina.
  • Je je libido weer omhoog kunt schroeven en kunt genieten van een heerlijk intiem samenzijn.
  • Dat je lichaam weer in balans komt? Je voedt je lichaam optimaal en daarmee ondersteun en versterk je alles wat er nodig is om je fysiek en geestelijk een stuk beter te voelen.
  • Je precies weet welke stappen je moet nemen om je gezondheid naar een volgende level te brengen met de juiste voeding?


De overgang hoeft geen vervelende fase in je leven te zijn, je hebt het namelijk zélf in de hand! 

Balans in de Overgang

De Overgang 


Een periode van bewustwording, zelfontplooiing, zelfliefde en tijd voor jezelf!


Raak jij ook de draad kwijt door alle informatie over de overgang op internet? Alsof je in een pan met soep roert waar je de ingrediënten niet van ziet! 


Daarom hebben wij voor jou (én alle andere vrouwen) een overzichtelijke en informatieve online cursus gemaakt die je wegwijs maakt in de vele online informatie over de Overgang! 


Deze cursus is er vooral op gericht om op een zo natuurlijke manier met meer balans de overgang heen te komen. 


Het is tijd om de klachten van de overgang om te zetten in de krachten van de Overgang!


Doe je mee?



Online cursus Balans in de Overgang

Wat ga je leren en ontdekken in de online cursus:

Overgangsklachten, balans in de overgang, menopauze, gewichtstoename
  • Je krijgt praktische kennis over de overgang en overgangsklachten
  • Je krijgt inzicht en gaat je eigen klachten en krachten herkennen
  • Je ontdekt wat je kunt doen om je overgangsklachten te verminderen
  • Je begint jezelf beter te begrijpen
  • Je weet welke oplossingen je kunt gebruiken
  • Je weet welke verschillende overgangsfasen er zijn en welke adviezen daarbij horen
  • Je krijgt meer inzicht in risico's zoals gewichtstoename, botontkalking, cholesterol en hart- en vaatziekten
  • Je ontdekt de kracht van voeding
  • Je gaat de toekomst met de overgang minder zwaar zien
  • Je leert te ontspannen
  • en nog véél meer...

Welke verbeteringen zullen er optreden?


  • Je kunt beter slapen
  • Je hebt een beter geheugen en concentratie
  • Je hebt een beter humeur
  • Je hebt meer energie
  • Je gaat meer stralen
  • Je hebt meer rust in je lijf en leven
  • Je gaat diepe ontspanning ervaren
  • Je zult (weer) meer zelfvertrouwen krijgen
  • Je maakt meer verbinding met je lichaam
  • Je krijgt weer grip op je eigen leven
  • Je krijgt meer bewustzijn in je levenspatroon
  • Je partner en familie zullen je beter leren begrijpen
  • en nog veel meer...
Beter slapen, beter geheugen, beter humeur, meer energie, overgang, menopauze

DE OVERGANG 

Dé kans voor hernieuwd balans, transformatie, zelfliefde en tijd voor jezelf!


Wat krijg je nog meer?

Weekmenu, overgang, menopauze


  • Online gids 'Samen door de Overgang'
  • 25 interessante geselecteerde informatievideo's (VIP)
  • Checklist 
  • Opdrachten
  • Mogelijkheid om materiaal uit te printen
  • Heerlijke en gezonde recepten om je lichaam van binnenuit te voeden
  • Weekmenu (VIP)
  • Praktische oefeningen voor meer rust en een stressvrij leven
  • En nog veel meer!

Voordelen online cursus!


  • Belangrijke informatie overzichtelijk bij elkaar
  • Vandaag nog aan de slag.
  • Onbeperkt inloggen vanaf elke locatie.
  • Op elk moment van de dag toegang tot adviezen en tips.
  • Ontdekken in je eigen vertrouwde omgeving, in je eigen tempo.
  • Je houdt zelf de regie in deze levensfase.
  • Werken aan je eigen transformatie met behulp van voorbeelden.
  • Toegang tot enorm veel kennis over de overgang.
  • Na betaling direct toegang tot de cursus.
Balans in de overgang, menopauze

Wat andere vrouwen zeggen over deze cursus:

"Ik had heel veel last van opvliegers, zweten en vermoeidheid. De tips en adviezen in deze cursus zijn helder en praktisch. Nu ik weet wat ik wel en niet moet doen heb ik bijna geen last meer van opvliegers en depressieve gevoelens. Ik heb zelfs weer meer energie! De informatie in deze cursus is overzichtelijk en helder en zéér praktisch! Ik raad deze cursus dan ook zeker aan!"

- Alice van Broekhoven

"Ik zit al een tijdje in de overgang en heb regelmatig last van zweten en zware gevoelens. Ik heb de online cursus besteld en ben meteen aan de slag gegaan. Ik heb inmiddels al een paar methodes toegepast en het heeft effect op mij! Wat ik zo mooi vind aan de cursus is dat ik nu eindelijk alle informatie over de overgang bij elkaar heb. Het is voor mij heel duidelijk. Ook mijn man heb ik informatie laten lezen en hij begrijpt mij nu een stuk beter. Ik ben zeer dankbaar hiervoor!"

- Saskia Klaessen


Neem het heft in eigen handen en zet jezelf op 
#1


Meld je hieronder aan voor de uitgebreide en overzichtelijke cursus 'Balans in de overgang!' 


Maak korte metten met die vervelende overgangsklachten!

 


Start nu! 

Zet de stap waar je de rest van je leven profijt van zult hebben!




Wil jij ook meer balans in de Overgang en grip krijgen op je hormoonhuishouding?
Maak hieronder de keuze uit de basis of de VIP cursus: 

 

Online cursus

'Balans in de Overgang'

  • Online Overgang Gids
  • Toegang tot volledige online cursus
  • Checklist - Ben ik in de Overgang?
  • (H)eerlijke en gezonde Recepten 
  • Oefeningen & opdrachten
  • Leefstijl advies
  • Mindfulness & bewuste ademhaling
  • Onbeperkt toegang tot de online cursus
  • Start direct!

49,-

✯✯

Online cursus VIP

'Balans in de Overgang'

  • Online Overgang Gids
  • Toegang tot volledige online cursus
  • Checklist - Ben ik in de Overgang?
  • (H)eerlijke en gezonde Recepten
  • Oefeningen & opdrachten
  • Leefstijl advies
  • Mindfulness & bewuste ademhaling
  • Yoga & Meditatie oefeningen
  • Stappenplan: Hoe val je af tijdens de overgang 
  • Week menu
  • Overlevings - kit voor de Overgang
  • Extra: VIP artikelen over de overgang
  • Bonus: Chakra Kleuren Meditatie Kaarten
  • Inclusief 25 geselecteerde informatievideo's
  • Extra bonus: Print-outs
  • Onbeperkt toegang tot de online cursus
  • Start direct!

57,-

Veel gestelde vragen

Inhoud online cursus Balans in de Overgang

Hoe weet ik of deze cursus 'Balans in de Overgang' geschikt is voor mij?

Wat maakt deze online cursus zo uniek?

Welke klachten worden behandeld in deze online cursus?

Wat heb ik nodig om mee te doen?

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Is het betalen veilig?

Hoe lang duurt het voordat ik toegang heb tot de online cursus?

Schrijf je in voor de online cursus en overleef de Overgang!


Maak nu je keuze:


Online cursus

  'Balans in de Overgang'  

  Start direct! 

Waarde €199,- 

Nú voor

49,-

✯✯

Online cursus VIP

  'Balans in de Overgang'  

  Start direct! 

Waarde €299,-

Nú voor

57,-

Copyright 2021 - Happy Leven!

Privacybeleid, Disclaimer & Algemene voorwaarden

7555 JV | Hengelo

KVK  71776672